Bu yönelim, insanın evreni ve doğayı anlama çabasında kendisine yardımcı olabilecek belki de kendisinden daha zeki, insan ötesi varlıklar meydana getirme düşünün bir ürünüdür.
İdealize edilmiş bir yaklaşıma göre yapay zekâ, insan zekâsına özgü olan, algılama, öğrenme, çoğul kavramları bağlama, düşünme, fikir yürütme, sorun çözme, iletişim kurma, çıkarımsama yapma ve karar verme gibi yüksek bilişsel fonksiyonları veya otonom davranışları sergilemesi beklenen yapay bir işletim sistemidir. Bu sistem aynı zamanda düşüncelerinden tepkiler üretebilmeli ve bu tepkileri fiziksel olarak dışa vurabilmelidir.
Örneğin yapay zeka alanında bir oyun kodlayalım.
Bunun için öncelikle obj_karakter ve obj_dusman objesi oluşturalım ve
obj_dusman step event e
if distance_to_object(obj_karakter) < 80// Eğer Obj_karakter 80 ölçüsünden Yakınsa
{
move_towards_point(obj_karakter.x,obj_karakter.y,4);//obj_karakterin yanına git
}
else//değilse
{
speed=0//Hız=0//Dur
}
image_angle=point_direction(x,y,obj_karakter.x,obj_karakter.y);//obj_karaktere Dön
obj_karaktetere yürüme kodlarını da yükledikten sonra
obj_dusmanın obj_karakterle çarpışma eventine
x=xprevious;//Duvar kodu
y=yprevious;
ve obj_karakterin obj_dusmanla çarpışma eventine
x=xprevious;//duvar kodu
y=yprevious;
health-=0.33;//health 0.33 Azalsın
obj_karakter create event
health=100;//Health 100 olsun
eğer yön tuşları ile değil mouse ile yürüsün istiyorsanız karakter
karakterinizin step eventine
image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);//Fareye Dön
move_towards_point(mouse_x,mouse_y,4.5);
//Fareye Git
Bu şekilde bir kod yazdırabiliriz.
Kaynak : http://programla.0forum.biz/t3-yerden-silah-alma-ve-silah-degistirme
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder